کشف جدیدی درباره علت سردردهای میگرنی

ساخت وبلاگ

کشف جدیدی درباره علت سردردهای میگرنی

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که سردردهای میگرنی به یک نوع ناهنجاریهای مغزی دردوران تولد و یا شکل گیری این وضعیت در طی زمان مرتبط می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، سردردهای میگرنی نوعی از سردردهای شدید و دارای ضربانی هستند که گاهی با حالت تهوع و حساسیت به نور همراه هستند.کشف, جدیدی, درباره, علت, سردردهای, میگرنی,کشف جدیدی, درباره علت, سردردهای میگرنی,کشف جدیدی درباره, علت سردردهای میگرنی,کشف جدیدی درباره علت سردردهای میگرنی, برخی از بیماران در خلال این سردردها در بینایی خود نیز با مشکل مواجه می شوند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از 300 میلیون نفر در دنیا از میگرن رنج می برند.

تحقیقات پیشین روی بیماران مبتلا به میگرن نشان دهنده تحلیل مناطق قشری در مغز به فرآیند این درد مرتبط است که احتمالا علت آن تحریک مزمن این مناطق است. مناطق قشری اشاره به قشر مغز یا لایه بیرونی مغز دارد. تاکنون قسمت اعظم تحقیقات به حجم قشر مغز اختصاص داشته است، در تحقیقات جدید محققان ایتالیایی از یک رویکرد متفاوت استفاده کردند و آن روش ام آر آی سطح محور برای اندازه گیری ضخامت قشری بود.

دکتر ماسیمو فیلیپی مدیر واحد تحقیقاتی تصاویر عصبی در دانشگاه اوسپدیل سن رافائل و استاد عصب شناسی اظهار داشت: برای نخستین بار ما ضخامت قشری و ناهنجاریهای سطحی را در بیماران مبتلا به میگرن بررسی کردیم که این امر دربرگیرنده دو مولفه حجم قشری بود که ارائه کننده تکه های مختلف و تکمیلی اطلاعات بود.

وی افزود: در آخرین مراحل رشد جنین در نتیجه تاخوردن قشر مغز، سطح قشری نیز افزایش می یابد، این درحالی است که ضخامت قشری به صورت چشمگیری در تمام طول دوره زندگی به علت رشد و ابتلا به بیماریها تغییر می کند.

دکتر فیلیپی و همکارانش با استفاده از ام آر آی قشر مغز 63 بیمار میگرنی و 18 نفر غیر مبتلا و سالم را به عنوان گرون کنترل بررسی کردند. آنها با استفاده از یک نرم افزار ویژه و محاسباتی به تحلیل ضخامت قشری و سطح آن پرداخته و این مسئله را با ویژگیهای رادیولوژیکی و بالینی فرد مقایسه کردند.

بیماران مبتلا به میگرن در مقایسه با گروه کنترل ضخامت کمتری در قسمت قشر مغز دارند که این امر به فرآیند درد آنها مرتبط می شود.

براساس اظهارات دکتر فیلیپی مهمترین نتیجه این تحقیقات مشاهده ناهنجاریهای قشری در بیماران مبتلا به میگرن بود که در نتیجه تعادل میان تغییرات سطح قشری، فرآیندهای مرتبط با بیماری و ناهنجاریهای مرتبط با ضخامت قشر مغز ایجاد شده بود.

وی همچنین یادآور شد که اندازه دقیق ناهنجاریهای قشری مغز می تواند به درک بهتر بیماران میگرنی از فرآیند پاتوفیزیولوژیکی این شرایط کمک کند. از این رو باید تحقیقاتی برای درک کامل معنای ناهنجاریهای قشری انجام پذیرد.

مطالب علمی و پزشکی و آشپزی...
ما را در سایت مطالب علمی و پزشکی و آشپزی دنبال می کنید

برچسب : کشف, جدیدی, درباره, علت, سردردهای, میگرنی,کشف جدیدی, درباره علت, سردردهای میگرنی,کشف جدیدی درباره, علت سردردهای میگرنی,کشف جدیدی درباره علت سردردهای میگرنی, نویسنده : اهل سنت خواف sonnielm بازدید : 579 تاريخ : دوشنبه 12 فروردين 1392 ساعت: 16:24